Altijd de beste AED service
Defibtech biedt altijd de beste Lifeline View AED services. Je kunt bij ons jouw AED laten registreren en monitoren. Ook kun je handleidingen, instructievideo’s vinden en bieden we hulp bij het oplossen van storingen.
AED registratie – koop een AED met garantie
Een Automatische Externe Defibrillator is een medisch hulpinstrument. De verkoop en distributie van deze apparaten is sterk gereguleerd. Een goede traceerbaarheid is van groot belang, bijvoorbeeld wanneer je AED voorzien dient te worden van aangepaste software. Dat kan voorkomen wanneer de reanimatierichtlijnen veranderen. Registreer daarom je AED bij Defibtech Nederland.
Speciaal voor het optimaliseren van het registratieproces hebben wij Defibtech Nederland een registratiebank ontwikkeld, Defibbox genaamd. Deze webapplicatie helpt je om je AED gratis te registreren. Bovendien krijg je via Defibbox toegang tot ons uitgebreide systeem van klantenservice. Zo kunnen we je nog beter helpen bij het veilig gebruik en onderhoud van uw AED.
Handleidingen en software
Download hier de gebruikershandleidingen voor de Defibtech Lifeline AED en de trainer AED. Je kunt hier ook software downloaden voor het uitlezen van je Lifeline AED.
– Defibtech Lifeline Lifeline VIEW DUAL AED
– Defibtech Lifeline VIEW AUTO AED
– Defibtech Lifeline Trainer AED
– Defibtech Lifeline Trainer View AED
Download hier onder de software voor het uitlezen van uw Defibtech Lifeline AED. De software is alleen geschikt voor de vol- en half Automatisch Lifeline AED.
Download hier de software voor het uitlezen van de Lifeline AED.
Heb je een vraag en kun je het antwoord niet kunnen vinden in onze FAQ? Neem gerust contact met ons op.
Storingen
Is er een storing? Verricht dan eerst een uitgebreide zelftest. Lees onderstaand stappenplan, of neem contact op met Defibtech. Er zijn ook mogelijkheden om storingen sneller te verhelpen met behulp van de DefibCab, DefibCorner of DefibCom. Bekijk de video’s hieronder voor meer informatie.
Wat te doen bij een storing van de Defibtech Lifeline AED?
1. Zolang het led-lampje rechtsboven (ASI-indicator) elke 5 seconden groen oplicht, is de AED in orde.
2. Als het lampje rechtsboven uit blijft, rood brandt of rood knippert is er sprake van een storing.
3. Is er een storing? Verricht dan eerst een uitgebreide zelftest: houdt de AAN/UIT-knop minimaal 5 seconden onafgebroken ingedrukt. De AED voert nu een complete set van interne testen uit.
4. Vervang indien nodig de 9V lithiumbatterij en zorg dat de elektroden zijn aangesloten op de AED.
5. Zet de AED nogmaals aan en vervolgens weer uit. Luister naar de boodschap.
6. Als het lampje rechtsboven nog steeds uit blijft of rood blijft branden of knipperen, neem dan contact op met Defibtech: 050-3133096.

Wat te doen bij een storing van de Defibtech Lifeline VIEW AED?
1. Zolang het led-lampje links van de aan/uit-knop (ASI-indicator) elke 5 seconden groen oplicht, is de AED in orde.
2. Als het lampje rechtsboven uit blijft, rood brandt of rood knippert is er sprake van een storing.
3. Is er een storing? Verricht dan eerst een uitgebreide zelftest:
- Druk op de middelste van drie zwarte softkey, rechts van het scherm.
- Druk vervolgens op de onderste softkey, waar het onderhouds-icoon is afgebeeld. U komt in het AED-hoofdmenu.
- Scroll vervolgens naar ‘AED Onderhoud’
- Scroll vervolgens naar ‘Voer AED-test uit’
- De AED voert een volledig zelftest uit.
- Wacht op uitkomst
4. Zorg dat de elektroden zijn aangesloten op de AED.
5. Zet de AED nogmaals aan en vervolgens weer uit. Luister naar de boodschap.
6. Als het LED-lampje in het midden, links van de aan/uit-knop nog steeds uit blijft of rood blijft branden of knipperen, neem dan contact op met Defibtech: 050-3133096.

Veelgestelde vragen
Wat te doen bij storing van de AED?
De AED is van verschillende indicatoren voorzien, die vertellen of het apparaat naar behoren werkt. Rechtsboven vind je de ASI-indicator, die iedere vijf seconden groen zou moeten oplichten. Wanneer dit het geval is, werkt de AED correct. Mocht het lampje uit blijven staan, rood branden of een rood knipperend signaal geven, dan moet de AED onderhouden worden. Mogelijk is een van de onderdelen versleten, waardoor de defibrillator een storing geeft.
Kijk ook eens naar de mogelijkheid om de AED te koppelen aan DefibCom. Deze partij kan de AED op afstand monitoren en waarschuwen in het geval van een storing.
Hoe vaak moet ik de batterijen vervangen?
Gemiddeld genomen 4-7 jaar. Standaard worden de AED’s van Defibtech uitgevoerd met een speciale lithium batterij. Het is afhankelijk van het type AED, wat de gemiddelde levensduur van deze batterij is. Zo gaat de batterij van de Defibtech Lifeline AED, net als de batterij in de Lifeline AUTO AED gemiddeld genomen 7 jaar mee. De batterij van de Lifeline VIEW AED en de Lifeline VIEW AUTO AED heeft een gemiddelde levensduur van 4 jaar.
Afhankelijk van het aantal keer wat een AED gebruikt wordt, kan deze levensduur iets langer of korter zijn. Ook de omstandigheden waarin de AED bewaard wordt, zoals de temperatuur en luchtvochtigheid, hebben invloed op de levensduur van de batterij.
Waar vind ik de handleidingen en software?
Hoewel de AED’s van Defibtech zo ontworpen zijn dat je ze eenvoudig kunt gebruiken, kan het prettig zijn om vooraf een handleiding door te nemen. Dit geldt in het bijzonder voor mensen die een Lifeline Trainer AED willen gebruiken tijdens een reanimatiecursus. Deze Lifeline Trainer AED geeft geen schok af, maar laat cursisten wel precies zien hoe de AED werkt.
Op deze pagina vind je alle benodigde informatie om meer te weten te komen over de werking van de AED en software hiervoor. Neem vrijblijvend contact met ons op, wanneer je nog vragen hebt over de werking van de AED.
Wat is er verder nodig om mijn AED goed te laten functioneren?
Niet alleen de batterij zal eens in de vier tot zeven jaar vervangen moeten worden. Ook de elektroden zullen eens per twee jaar vernieuwd moeten worden. Zelfs wanneer deze niet gebruikt zijn. Op deze manier ben je ervan verzekerd, dat de AED naar behoren functioneert op het moment dat iemand in jouw omgeving te maken krijgt met een hartstilstand.
De AED is zo ontworpen, dat deze regelmatig zelfchecks uitvoert. Het apparaat controleert hierbij zelf, of deze gebruikt kan worden voor een reanimatie. Mocht dit niet het geval zijn, dan wordt dit middels LED-indicatoren aangegeven. Ook hoor je hierbij een schel, hoog geluid. Het kan interessant zijn om voor een onderhoudscontract van DefibCom te kiezen. Zo heb je zelf geen omkijken naar het onderhoud van de AED!
Wat is de garantie op de Defibtech AED?
Wanneer je voor een AED van Defibtech kiest, wordt deze standaard geleverd met een fabrieksgarantie van 8 jaar. Onze producten zijn gecontroleerd door de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA), om je te kunnen verzekeren van hoge kwaliteit.
Overigens betekent een fabrieksgarantie van 8 jaar niet, dat het apparaat na deze periode niet meer te gebruiken is. Bij een normaal gebruik en passend onderhoud aan de AED van Defibtech zal deze in veel gevallen aanzienlijk langer meegaan.
Waarom hebben we AED’s nodig?
Een AED helpt levens redden! Het is belangrijk om een reanimatie in de eerste vier minuten na de hartstilstand uit te voeren. Zo wordt de kans op blijvend letsel bij een slachtoffer tot een minimum beperkt. Vaak duurt het enige tijd, voordat de ambulancebroeders op locatie zijn. Met een AED kun je ook zonder medische kennis een reanimatie in gang zetten.
Onze AED’s zijn voorzien van gesproken instructies en in het geval van de Lifeline VIEW AED ook van visuele instructies. Dit maakt het ook voor mensen zonder medische achtergrond heel eenvoudig om de AED te bedienen.
Is het moeilijk om een AED te gebruiken?
Een AED is zo ontworpen, dat deze heel eenvoudig te gebruiken is. Je kunt kiezen tussen een AED met enkel gesproken instructies en defibrillators met zowel gesproken-, als visuele instructies. Dit maakt het uitvoeren van een reanimatie met de AED ook voor mensen zonder medische achtergrond eenvoudig. Wist je dat het zelfs mogelijk is om de instructies in meerdere talen op het apparaat te laten installeren?
Bij de aanschaf van een AED heeft u de keuze tussen een half- en volautomatische AED. In het geval van de halfautomatische AED dien je zelf op een knop te drukken om een schok toe te dienen. Bij de volautomatische AED gebeurt dit automatisch.
Op welke eigenschappen van een AED moet ik letten bij aanschaf?
Wanneer je de aanschaf van een AED overweegt, zijn er verschillende factoren om rekening mee te houden. Let bijvoorbeeld op het gebruiksgemak van de defibrillator! Biedt de AED je gesproken instructies, of is deze ook voorzien van een geïntegreerd LCD-scherm met visuele instructies? De Lifeline VIEW AED van Defibtech kan daarbij geleverd worden met instructies in meerdere talen. Combineer het Nederlands met het Engels of Frans.
Daarbij is het raadzaam om de verschillen te bekijken tussen een half- en volautomatische AED. Bij een halfautomatische AED dien je zelf op een knop te drukken om een schok af te geven. De volautomatische AED doet dit zonder druk op de knop.
Kan iemand zonder medische achtergrond fouten maken als hij/zij de AED gebruikt?
Voor veel mensen is de eenvoud van het gebruik van een AED een belangrijke reden om dit apparaat aan te schaffen. Ook zonder medische achtergrond kun je de AED gebruiken voor een reanimatie. De AED is zo ontworpen, dat deze verschillende controlemechanismen heeft. Zo wordt altijd eerst gekeken of er wel een schok aan het slachtoffer moet worden afgegeven. Mocht dit niet zo zijn, dan kun je dit niet forceren met een druk op de knop. De kans op fouten is hierdoor minimaal.
Daarbij wordt een gebruiker van de AED middels gesproken instructies begeleid. In het geval van de Lifeline VIEW AED kunnen ook visuele instructies bekeken worden om de reanimatie op de juiste wijze uit te voeren.
Hoe kan ik de Defibtech AED aanschaffen?
Via de webshop vind je een compleet overzicht van de AED’s die wij aanbieden. Naast deze defibrillators bieden we modellen aan voor trainingen. Deze kunnen geen schok afgeven, maar laten cursisten wel zien hoe het apparaat gebruikt moet worden. Ideaal voor een reanimatiecursus! Bij ieder van deze producten vind je een uitgebreide productomschrijving met meer informatie.
Heb je een andere vraag?
Staat jouw vraag er niet tussen en wil je graag een medewerker spreken? Neem dan gerust contact met ons op!
Wij zijn elke werkdag van 08.30 tot 17.00 uur open en onze klantenservice is bereikbaar via: 050-3133096 of info@defibtech.nl.
Weekend? Je kunt een terugbelverzoek achterlaten, en dan bellen we je de eerst volgende werkdag terug.
Krijgt jouw AED het juiste onderhoud?
Onderhoud zorgt voor het goed functioneren van de AED wanneer hij plotseling nodig is. Ontdek wat jouw AED nodig heeft.
Onderhoudsmonteur Jeroen:
"Helaas kom ik vaak AED’s tegen die het verkeerde onderhoud hebben gehad. Laat je daarom goed informeren!"

